Implementation of the Personalization Learning Approach Strategy for Slow Learners at Inclusive Elementary School SDN Gentan 03
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Susiani Retno, Heshinta Inda, Nurfaida Siti, Minsih WC. PENDIDIKAN INKLUSI: PEMECAHAN MASALAH KOMUNIKASI ABK. J Eval Pendidik. 2024;6(3):166–74.
Lestari A, Setiawan F, Agustin E, Ahmad U, Yogyakarta D. MANAJEMEN PENDIDIKAN INKLUSI DI SEKOLAH DASAR. ARZUSIN J Manaj dan Pendidik Dasar. 2022;2(6):602–10.
Mandagani DE, Khusnaini ZN, Aryati NI, Prasetyo S, Kamala I. Karakteristik dan Proses Pembelajaran Siswa Slow Learner. At-Tarbawi J Pendidikan, Sos dan Kebud. 2022;9(1):46–59.
Minsih M, Nandang JS, Kurniawan W. Problematika Pembelajaran Online Bagi Anak Berkebutuhan Khusus Di Sekolah Dasar Masa Pandemi Covid-19. J Basicedu. 2021;5(3):1252–8.
Faizah M, Maulidah IN. Teacher’s Strategies In Assisting Learning Disability Students In Inclusive Classroom of SDN 3 Karangrejo Banyuwangi. JIEES J Islam Educ Elem Sch. 2020;1(2):90–102.
Sulistyo Nugroho W, Minsih. Pemetaan Anak Berkebutuhan Khusus Pada Sekolah Inklusi Melalui Program Identifikasi Dan Asesmen. J Pendidik Dasar Flobamorata. 2021;2(1):111–7.
Minsih AGD. Peranan Guru Dalam Pengelolaan Kelas. ProfesiPendidikan Dasar. 2018;5(1).
Minsih M, Slamet PH, Suparno, Mujahid I. Equality of learning for children with special needs: Case studies at the elementary school level. Int J Innov Creat Chang. 2019;5(2):1328–54.
Shemshack A, Spector JM. A systematic literature review of personalized learning terms. Smart Learn Environ. 2020;7(1).
Fitriana D, Putri RI, N EF, Shoriah KA. Tinjauan Terhadap Paradigma Pengembangan Anak : Strategi Pendidikan Untuk Memperkuat Potensi Siswa Slow Learner DI SDN 03 Alai. Innov J Soc Sci Res. 2024;4(5):6310–25.
Creswell JW, Creswell JD. Research Design : Qualitative, Quantitative, and A Mixed-Method Approach. SAGE Publication. 2023. 37–60 p.
Miles MB, Huberman AM, Saldaña J. Data Analysis Qualitative A Methods Sourcebook. Vol. 30. SAGE Publications Inc; 2020. 33 p.
Chusna NL, Estu Harsiwi N. Layanan Pembelajaran Anak Slow Learner di Kelas 4 Sekolah Dasar. ALENA J Elem Educ. 2024;2(2):150–9.
Sauqi I, Harsiwi NE. Menganalisis Belajar Siswa Berkebutuhan Khusus Slow Learner di Sekolah Dasar Negeri Keleyan 1. Morfol J Ilmu Pendidikan, Bahasa, Sastra dan Budaya. 2024;2(4):29–42.
Maryam, Nasrullah A, Aliyah SR. Implementasi Pendidikan Inklusif pada Siswa Berkebutuhan Khusus. J Instr Dev Res. 2024;4(5):418–30.
Darwanti A, Azminudin Latif, Sri Wahyuni, Choiriyah Widyasari, Minsih. Strategi Inklusif untuk Mengakomodasi Kebutuhan Belajar Peserta didik Slow Learner di Sekolah Dasar. J Guru Sekol Dasar. 2024;1(2):18–25.
Winarno W. Implementasi Personalized Learning Menggunakan Litercy Ict Digital : Sebuah Systematic Literatur Review. HINEF J Rumpun Ilmu Pendidik. 2024;3(1):26–37.
Wanabuliandari S, Dwi Ardianti S, Rejekiningsih T. International Journal of Elementary Education Study Analysis of Confidence Level on Slow Learner Students. Int J Elem Educ . 2021;5(4):584–92.
Zahra LKA, Putri NA, Fauziah RS, Nurhalimah S. Studi literatur: Peran orang tua dalam mendidik Anak Berkebutuhan Khusus. J Pendidik Non Form. 2024;1(4):1–11.
Melinda R, Suriansyah A, Refianti WR. Pendidikan Inklusif: Tantangan dan Peluang dalam Implementasinya di Indonesia. Harmon Pendidik J Ilmu Pendidik. 2025;2(1):337–43.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Proceeding of ICONTESS: International Conference on Education, Technology, and Social Sciences is published by Universitas Islam Sultan Agung, Semarang, Indonesia. Jl. Raya Kaligawe Km 4 Semarang 50112, Central Java, Indonesia.