Mathematics teaching module design with tri-n (niteni, nirokke, nambahi) with problem based learning model
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Agus, J., Agusalim, A., & Irwan, I. (2022). Penerapan Model Pembelajaran Problem Based Learning (PBL) untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa pada Pelajaran IPS Sekolah Dasar. Edukatif: Jurnal Ilmu Pendidkan, 4(5), 6963–6972. https://doi.org/10.31004/edukatif.v4i5.3845
Ariyani, B., & Kristin, F. (2021). Model Pembelajaran Problem Based Learning untuk Meningkatkan Hasil Belajar IPS Siswa SD. Jurnal Imiah Pendidikan Dan Pembelajaran, 5(3), 353–361. https://doi.org/10.23887/jipp.v5i3.36230
Cahyaningtyas, A. P., Ismiyanti, Y., & Mustadi, A. (2019). Analysis of writing mistakes in university student’s essay. 3rd International Conference on Current Issues in Education (ICCIE 2018), 71–76.
Damayanti, S., & Rochmiyati, S. (2019). Telaah Penerapan Tri-N (Niteni, Nirokke, Nambahi) pada Buku Bahasa Indonesia Kelas IX SMP. Jurnal Muara Pendidikan, 4(2).
Enawati, & Rochmiyati, S. (2020). Implementasi Tri-N (Niteni, Nirokke, Nambahni) dan PPK (Penguatan Pendidikan Karakter) Pada Perangkat Pembelajaran Teks Deskripsu Kelas VII SMP. Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Sastra Indonesia, 9(1), 8–14. http://journal.unnes.ac.id/sju/index.php/jpbsi
Fauzia, Ha. A. (2018). Penerapan Model Pembelajaran Problem Based Learning untuk Meningkatkan Hasil Belajar Matematika SD. Jurnal Primary Program Studi Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 7(1), 40–48.
Feriyanti, N. (2019). Pengembangan e-Modul Matematika untuk Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Teknologi Pendidikan Dan Pembelajaran, 6(1), 1–12.
Ismiyanti, Y. (2018). Pengaruh minat dan kedisiplinan terhadap nilai UAS IPS di SDN 02 Temulus. Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar, 5(1), 34–43.
Ismiyanti, Y., & Cahyaningtyas, A. P. (2019). Pengembangan Bahan Ajar Mata Kuliah Praktikum IPS SD Pengaruhnya Terhadap Prestasi Belajar. Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar, 6(1), 1–10.
Ismiyanti, Y., & Permatasari, N. D. (2021). The effect of pictorial story media on critical thinking of grade 4 SDN 1 Pendem. Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar, 8(2), 118–128.
Maghfiroh, Y., & Hardini, A. T. A. (2021). Pengembangan Modul Pembelajaran Matematika Materi Pecahan Kelas V Sekolah Dasar. Jurnal Educatio, 7(2), 272–281. https://doi.org/10.31949/educatio.v7i2.997
Mahari, I. N. (2017). Model Pengembangan Bahan Ajar Matematika Untuk Sekolah Dasar. Jurnal Edukasi, 8(1), 1–10.
Marshanawiah, A., Arifin, S., Hakim, F., & Anaguna, N. (2023). Pengembangan E-Modul Ajar Konsep Dasar Matematika SD Berbasis Realistic Mathematics Education Berpadu Problem Based Learning dengan Menggunakan Flipbook. Journal on Education, 05(03), 10238–10249.
Maulidiana, L. N., Cahyaningtyas, A. P., & Ismiyanti, Y. (2021). Development of digital interactive module “E-MOSI”(Elektronik Modul Puisi) for grade IV students of elementary school of Kemala Bhayangkari 02. EduBasic Journal: Jurnal Pendidikan Dasar, 3(2), 137–148.
Melindawati, S., Puspita, V., Suryani, A. I., & Marcelina, S. (2022). Analisis Literatur Review Penerapan Model Problem Based Learning (PBL) pada Pembelajaran IPS di Sekolah Dasar. Edukatif: Jurnal Ilmu Pendidkan, 4(5), 7338–7346. https://doi.org/10.31004/edukatif.v4i5.3919
Oda, F. E., Budhi, W., & Hasanah, D. (2022). The Development of an Electronic Student Worksheet based on Tri-N (Niteni, Nirokke, Nambahi) on Temperature and Heat topic for XI Grade of SMA PIRI 1 Yogyakarta. Seminar Nasional Pendidikan Fisika, 1–10. http://prosiding.unipma.ac.id/index.php/SNPF
Rahmadani, H., & Acesta, A. (2017). Pengaruh Penerapan Model Pembelajaran Problem Based Learning Terhadap Pemahaman Konsep Siswa. Jurnal Sekolah Dasar, 2(1), 1–9.
Rahmat, E. (2018). Penerapan Model Pembelajaran Problem Based Learning (PBL) untuk Meningkatkan Prestasi Belajar Siswa. Jurnal Penelitian Pendidikan, 144–159.
Rustini, T., Oktari, D., & Tobing, J. A. D. E. (2023). Problematika Penggunaan TPACK pada Pembelajaran IPS di SD Kelas Tinggi. Journal on Education, 05(02), 3073–3077.
Setiawan, R., Syahria, N., Andanty, F. D., & Nabhan, S. (2022). Pengembangan Modul Ajar Merdeka Curriculum Mata Pelajaran Bahasa Inggris SMK Kota Surabaya. Jurnal Gramaswara, 2(2), 49–62. https://doi.org/10.21776/ub.gramaswara.2022.002.02.05
Sriwanti, P. U., & Sukmawarti. (2022). Pengembangan Modul Geometri SD Berbasis Etnomatematika. Pedagogi: Jurnal Ilmiah Pendidikan, 8(1), 31–38.
Suryanto, Noornia, A., Iasha, V., & Zulela. (2017). Pengembangan Modul Pembelajaran Matematika Berbasis Penemuan Terbimbing Tentang Pengukuran di Kelas IV Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Dasar, 8(2), 124–135. https://doi.org/10.21009/JPD.082.12
Tinggi, S., & Islam Binamadani, A. (2022). Pengembangan Modul Ajar Berbasis Merdeka Curriculum Utami Maulida. In Agustus (Vol. 5, Issue 2). https://stai-binamadani.e-journal.id/Tarbawi
Turnip, R. F., & Karyono, H. (2021). Pengembangan E-modul Matematika Dalam Meningkatkan Keterampilan Berpikir Kritis. Jurnal Edukasi Matematika Dan Sains, 9(2), 485–498. https://doi.org/10.25273/jems.v9i2.11057
Widyawati, A. N., & Setyawan, D. N. (2019). Need Analysis for e-Book of Practicum Instructions based on Tri-N (Niteni, Nirokke, Nambahi). International Conference on Technology, Education, and Sciences, 34–39. http://jurnal.ustjogja.ac.id/index.php/incotes/index
Widyawati, A., Setyawan, N., & Kuncoro, K. S. (2019). The Design of E-Book Natural Science Practicum Guide Based Tri-N (Niteni, Nirokke, Nimbahi). Jurnal Ilmiah Pendidikan Fisika, 6(2), 46–57.
DOI: http://dx.doi.org/10.30659/pendas.11.1.1-17
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar
This work is licensed under a Creative Commons - Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar is published by Elementary School Teacher Education (PGSD), Faculty of Teacher Training and Education (FKIP), Universitas Islam Sultan Agung, in collaboration with Asosiasi Doktor Pendidikan Dasar Indonesia.
Contact us: FKIP Unissula Jl. Raya Kaligawe Km.4 Terboyo Kulon, Genuk, Semarang 50112. Email: jurnalpendas@unissula.ac.id