Loyalty Model of Rupiah Usage on the Indonesia-Malaysia Border in Nunukan Regency, North Kalimantan Province
Abstract
References
Abbas, U., dkk. (2021). Impact of Brand Image on Customer Loyalty with The Mediating Role of Customer Satisfaction and Brand Awareness. International Journal of Marketing Research Innovation.1-15
Ahmed, Z., dkk. (2014). Effect of brand trust and customer satisfaction on brand loyalty in Bahawalpur. Journal of Sociological Research. 306-326.
Alhaddad, A. (2015). Perceived Quality, Brand Image and Brand Trust as Determinants of Brand Loyalty. Quest Journals Of research in Business and Management. 01-08.
Ardi., dkk. (2022). RUPIAH VS RINGGIT: Studi Kasus Penggunaan Dua Mata Uang Di Pasar Perbatasan Indonesia-Malaysia. Journal of Economics and Islamic Economics Vol. 2, No. 1 (2022):47-59
Azza. H., & Rakasiwi. R. (2018). Pengaruh Brand Awareness Dan Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Produk Telkomsel (Studi Masyarakat di Kota Serang Provinsi Banten). Jurnal LPPMUNSERA. 151- 153.
Bernarto,I., Berlianto M., & Meilani Y. (2020). The Influence of Brand Awareness, Brand Image, and Brand Trust on Brand Loyalty.Jurnal Manajemen XXIV. 412-426.
Dinas Komunikasi, Informatika, Statistik dan Persandian (2023). Sebatik Direncanakan Sebagai Wilayah Penyangga Padi. Diakses 05 Mei 2024 dari https://diskominfo.kaltaraprov.go.id/sebatik-direncanakan-sebagai-wilayah-penyangga-padi/
Dwiastuti, R., Shinta,A.,& Isaskar, R. (2012). Ilmu Perilaku Konsumen. Malang : UB Press.
Fajariah, N., Thoyib, A., & Rahman, F. (2016). Pengaruh Brand Awareness, Perceived Quality, dan Brand Image terhadap Brand Loyalty pada Generasi Y di Indonesia. Jurnal Aplikasi Manajemen UB. (36) 471-480.
Firmansyah, A. (2019). Pemasaran produk dan merek (Planing & Strategy).
Ghozali, I. (2018). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS 25.
Hou C., & Wonglorsaichon P. (2014). The Relationship Among Brand Awareness, Brand Image, Perceived Quality, Brand Trust, Brand Loyalty and Brand Equity Of Customer In China’s Antivirus Software Industry. UTCC International Journal Of Business and Economics. 151-171.
Journal of Market Foscused Management. 341-370.
Keller, K. (2009). Strategic Brand Management Building, Measuring, and Brand Equity Fifth Edition. Jakarta : Global Edition.
Kotler P., & Keller K. (2018). Manajemen Pemasaran. Edisi 12. Jilid 2. Jakarta: PT Indeks.
Lau G.,& Lee S.(1999). Consumers’ Trust in a Brand and the Link to Brand Loyalty
Leninkumar, V. (2017). The Relationship between Customer Satisfaction and Customer Trust on Customer loyalty. Jurnal International Penelitian akademik dalam bisnis dan ilmu sosial. 450-462
Muh. Arfan (2023). Bank Indonesia bangun tugu Rupiah Berdaulat di perbatasan. Diakses 05 Mei 2024 dari https://www.antaranews.com/berita/3864537/bank-indonesia-bangun-tugu-rupiah-berdaulat-di-perbatasan
Nani P.,sibuarian P.,&Asmawati. (2017). Pengaruh iklan, Brand Trust dan Brand Image Terhadap Minat Beli Konsumen WiGo Wimax PT Berca Hardayaperkasa di Kota Balikpapan. Jurnal FEB Unmul. 3-4.
Pandiangan, K., Masiyono, & Atmogo, Y. (2021). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Brand Equity: Brand Trust, Brand Image, Perceived Quality, & Brand Loyalty. Jurnal Ilmu Manajemen Terapan.471-484.
Paramita,R., Rizal N.,& Sulistyan R.(2021). Metode Penelitian Kuantitatif Edisi Ketiga. Lumajang : Widya Gama Press.
Pemerintah Indonesia. 2001. Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 15 Tahun 2001 Tentang Merek. Lembaran Negara RI 2001, No. 15. Jakarta: Sekretariat Negara.
Rifai, K. (2019). Membangun Loyalitas Pelanggan. Jember : Ebook.
Rizan, M., Saidani, B., & Sari,Y. (2012). Pengaruh Brand Image dan Brand Trust Terhadap Brand Loyalty Teh Botol Sosro Survei Konsumen Teh Botol Sosro di Food Court ITC Cempaka Mas. Jurnal Riset Manajemen Sains Indonesia.1-17.
Rosyidta.A., & Rurianto, J. (2018). Analisis Industri Telekomunikasi Seluler di Indonesia: Pendekatan SCP (Structure Conduct Perfoemance). INOBIS V3N3. 392.
Salma Amin (2024). Penggunaan Mata Uang Rupiah di Perbatasan Sebatik Capai 90 Persen. Diakses 05 Mei 2024 dari https://www.rri.co.id/nunukan/internasional/582788/penggunaan-mata-uang-rupiah-di-perbatasan-sebatik-capai-90-persen
Siyoto, S., & Sodik, A. (2015). Dasar Metodologi Penelitian. Yogyakarta: Literasi Media Publishing.
Sugiama, A. G., & Pambudy, E. S. (2017). Pengaruh Kemasan, Kewajaran Harga dan Brand Awareness Terhadap Brand Loyalty (Studi Kasus Pada Wisatawan Nusantara di Kartika Sari Bandung). Jurnal Manajemen Maranatha, 1-14.
Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alphabet.
Surabaya: Penerbit Qiara media.
Syahza, A. (2021). Metodologi Penelitian Edisi Revisi Tahun 2021. Pekan Baru : Unri Press.
Tjiptono, Fandy. (2002). Strategi Pemasaran. Andi, Yogyakarta.
Utomo,I. (2017). Pengaruh Brand Image, Brand Awereness, dan Brand Trust Terhadap Brand Loyalty Pelanggan Online Shopping BSI. Jurnal Komunikasi.76-84.
Wahana H. (2015). Pengaruh Nilai-Nilai Budaya Generasi Milenial Dan Budaya Sekolah Terhadap Ketahanan Individu (Studi Di SMA Negeri 39, Cijantung, Jakarta). Jurnal Ketahanan Nasional.14-22.
Wardhana A., dkk. (2022). Brand Marketing: The Art of Branding. Bandung: Media Sains Indonesia
Yunaida. R. (2017). Pengaruh Brand Image (Brand image) terhadap Loyalitas Konsumen Produk Oli Pelumas Evalube di Kota Langsa). Jurnal Manajemen dan Keuangan. 799-801.
DOI: http://dx.doi.org/10.30659/jrbi.v20i1.43360
Refbacks
- There are currently no refbacks.
License URL: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.en
Jurnal JRBI Indexed by :