Students' Mathematical Literacy Ability in Calculus Courses in Online Learning at the University of Semarang
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Andes S.A, S. B. & W. R. (2017). Analisis Kemampuan Literasi Matematika Siswa Kelas X Berdasarkan Kemampuan Matematika. Scholaria : Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 7 N0 2, 135–142.
Annur, M. F., & Hermansyah. (2020). Analisis Kesulitan Mahasiswa Pendidikan Matematika dalam Pembelajaran Daring pada Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Kajian, Penelitian Dan Pengembangan Kependidikan, 11, 195–201.
Buyung & Dwijanto. (2017). Analisis Kemampuan Literasi Matematis melalui Pembelajaran Inkuiri dengan Strategi Scaffolding. Journal of Mathematics Education Research, 6(1), 112–119.
Chasanah, A. N., Wicaksono, A. B., Nurtsaniyah, S., & Utami, R. N. (2020). Analisis Kemampuan Literasi Matematika Mahasiswa pada Mata Kuliah Statistika Inferensial Ditinjau dari Gaya Belajar Analyze The Students ’ s Mathematics Literacy Abilities in Inferenstial Statistics Subject Based on the Learning Styles. Edumatica Jurnal Pendidikan Matematika, 10(September).
Mansur, N. (2018). Melatih Literasi Matematika Siswa dengan Soal PISA. Prisma, 1, 140–144. https://journal.unnes.ac.id/sju/index.php/prisma/%0AMelatih
Muzaki, A. (2019). Analisis Kemampuan Literasi Matematis Siswa Mosharafa : Jurnal Pendidikan Matematika Program for International Student ( Organisation for Economic Cooperation Mosharafa : Jurnal Pendidikan Matematika. Mosharofa, 8(September), 493–502. http://journal.institutpendidikan.ac.id/index.php/mosharafa%0AI.
Prabawati, M. N. (2018). Analisis Kemampuan Literasi Matematik Mahasiswa Calon Guru Matematika. Mosharafa: Jurnal Pendidikan Matematika, 7(1), 113–120. https://doi.org/10.31980/mosharafa.v7i1.347
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D (Alfabeta (ed.)).
Utaminingsih, R., & Subanji, S. (2021). Analisis Kemampuan Literasi Matematika Peserta Didik Pada Materi Program Linear Dalam Pembelajaran Daring. ANARGYA: Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika, 4(1), 28–37. https://doi.org/10.24176/anargya.v4i1.5656
Wardono & Kurniasih Ary Woro. (2015). Peningkatan Literasi Matematika Mahasiswa Melalui Pembelajaran Inovatif Realistik E-learning Edmodo Bermuatan karakter Cerdas Kreatif mandiri. Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif, 6(1), 93–100.
Yustitia, V. (2015). Peningkatan Kemampuan Pemecahan masalah Melalui Pengembangan Lembar Kerja Kegiatan Siswa (LKS) Dengan Pendekatan Saintifik. Jurnal Wahana, 64(1), 49–58. http://jurnal.unipasby.ac.id/index.php/whn/article/download/538/395
Yustitia, V., & Juniarso, T. (2020). Literasi Matematika Mahasiswa Dengan Gaya Belajar Visual. Malih Peddas (Majalah Ilmiah Pendidikan Dasar), 9(2), 100–109. https://doi.org/10.26877/malihpeddas.v9i2.5044
DOI: http://dx.doi.org/10.30659/kontinu.6.1.83-93
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Yulinda Kusumaningrum, Charis Maulana, Agus Edy Laksono

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons - Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The Kontinu Journal is published by the Mathematics Education Study Program, Faculty of Teacher Training and Education (FKIP), Universitas Islam Sultan Agung (Unissula).
Contact us: GKB, 2nd Floor, FKIP Unissula, Jl. Raya Kaligawe Km.4, Terboyo Kulon, Genuk, Semarang 50112.
Email: jurnal.kontinu@unissula.ac.id