Analysis of Teachers' Workload on Stress and Psychological Well-Being in Elementary Schools
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Acton, R., & Glasgow, P. (2015). Teacher wellbeing in neoliberal contexts: A review of theliterature. Australian Journal of Teacher Education (Online), 40(8), 99–114.
Azki, A., Muljono, P., & Pandjaitan, N. K. (2025). Pengaruh Kepuasan Kerja, Beban Kerja dan Kelelahan Kerja terhadap Kinerja Guru di Yayasan Waqaf Ar Risalah. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Perbankan Syariah (JIMPA), 5(1), 235–246.
Butler, J., & Kern, M. L. (2016). The PERMA-Profiler: A brief measure of flourishing. International Journal of Wellbeing, 6, 3.
Febrianti, I., Tuffahati, J., Rifai, A., Affandi, R. H., Pradita, S., Akmalia, R., & Siahaan, A. (2023). Pengaruh Penggunaan Teknologi Informasi Dalam Manajemen Perencanaan Pendidikan Untuk Meningkatkan Efisiensi Pendidikan. Academy of Education Journal, 14(2), 506–522.
Hidayatulloh, F. S. (2023). Hubungan Beban Kerja, Perencanaan SDM, dan Kinerja Guru. Journal of Education and Teaching (JET), 4(1), 128–139.
Khair, H. (2025). PENTINGNYA KESEJAHTERAAN PSIKOLOGIS GURU DALAM MENCIPTAKAN LINGKUNGAN BELAJAR YANG KONDUSIF. Jurnal Ilmu Pendidikan Dan Kearifan Lokal, 5(2), 472–478.
Mark, G., Iqbal, S. T., & Johns, P. (2020). Email overload, stress, and well-being: Some unexpected effects of interruptions. In Human Factors in Computing Systems Proceedings, 201–210.
Riyadi, S. (2022). Peran Motivasi Kerja, Stres Kerja dan Kepuasan Kerja Terhadap Kinerja Guru. Jejak Pustaka.
Roselawaty, Y., & Yustini, T. (2025). PENGARUH KOMPETENSI PEDAGOGIK GURU, KESEJAHTERAAN PSIKOLOGI (WELL BEING) GURU DAN GAYA KEPEMIMPINAN INSTRUKSIONAL TERHADAP KINERJA GURU DI SEKOLAH INDO GLOBAL MANDIRI (IGM) PALEMBANG. Ekonomica Sharia: Jurnal Pemikiran Dan Pengembangan Ekonomi Syariah, 10(2), 285–304.
Rudyanto, B., AR, H. F., & Zulkarnain, Z. (2021). Pengaruh beban kerja dan kejenuhan kerja (burnout) terhadap motivasi kerja guru di Yayasan Pendidikan Cendana. Jurnal JUMPED (Jurnal Manajemen Pendidikan), 9(2), 162–172.
Ryff, C. D. (1989). Happiness is everything, or is it? Explorations on the meaning of psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 57(6), 1069–1081. https://doi.org/10.1037/0022-3514.57.6.1069
Salsabilah, A. S., Dewi, D. A., & Furnamasari, Y. F. (2021). Peran guru dalam mewujudkan pendidikan karakter. Jurnal Pendidikan Tambusai, 5(3), 7158–7163.
Sentanu, D. E., & Suryadi, A. (2023). The Analysis of Employee Workload through Subjective Workload Assessment Technique (SWAT) and Swedish Occupational Fatigue Inventory (SOFI) Methods. Quantitative Economics and Management Studies, 4(4), 651–658.
Sipayung, L. D., Purba, M., & Jabat, D. E. B. (2025). Optimalisasi Microsoft To Do untuk Mendukung Keseimbangan Hidup dan Kerja untuk Ibu Berkarir. Jurnal Masyarakat Indonesia (Jumas), 4(01), 260–266.
Sofiana, E., Wahyuarini, T., & Noviena, S. (2020). Pengaruh beban kerja dan stress kerja terhadap kinerja staf pengajar Politeknik Negeri Pontianak. Inovbiz: Jurnal Inovasi Bisnis, 8(1), 1–15.
Utami, S. F., Suarantalla, R., & Hermanto, K. (2020). Analisis Beban Kerja Mental Guru Sekolah Dasar Menggunakan Metode NASA-TLX Studi Kasus di SDN Batu Tering. Jurnal Industri Dan Teknologi Samawa, 1(2), 14–18.
Yosiana, S., & Suci, M. (2022). Pengaruh Kompensasi, Beban Kerja Dan Burnout Serta Dampaknya Terhadap Turnover Intention Guru Honorer Sekolah Dasar Di Kabupaten Jembrana. Bisma: Jurnal Manajemen, 8(1), 186–195.
Refbacks
- There are currently no refbacks.