Jurnal Pendidikan Bahasa Indonesia

Jurnal Pendidikan Bahasa Indonesia is a peer-reviewed journal published by Program Studi Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Islam Sultan Agung, Indonesia. This journal which is published twice a year provides a room for researchers, academists, professionals, practicians, and students to deliver and share various knowledge in forms of research articles, as well as research results or qualified theoretical studies such as case studies, analysis or book review about linguistics, literature and teaching. E-ISSN: 2614-5294, P-ISSN: 2338-5944. It has been accredited LEVEL 5 or Sinta 5 on 11 November 2019 by Indonesia Ministry of Research, Technology and Higher Education of The Republic of Indonesia with SK Number 30/E/KPT/2019.

Journal Homepage Image

Jurnal Pendidikan Bahasa Indonesia has been indexed in:

Image ImageImage  

Announcements

 
No announcements have been published.
 
More Announcements...

Vol 11, No 2 (2023): Juli - Desember

Table of Contents

Articles

MEDIA PEMBELAJARAN BERBASIS LITERASI DIGITAL DALAM MATA KULIAH PEMBELAJARAN MENYIMAK
Aida Azizah
PDF
1-4
PENGEMBANGAN BAHAN AJAR DIGITAL PADA MATERI MENULIS TEKS IKLAN SISWA KELAS VIII SMPN 4 BANGKALAN
Ameliah Safitri, Naelur Rohmah
PDF
5-13
POLA PENGEMBANGAN ALUR PADA CERITA PENDEK KARYA SISWA SMA NEGERI ANDONG BOYOLALI
Chafit Ulya, Ulfa Rizqi Putri
PDF
14-21
BENTUK DAN MAKNA REDUPLIKASI BAHASA MELAYU DIALEK SAMBAS DI KECAMATAN TEKARANG
Rahayu Viona Dila
PDF
22-29
METODE PEMBELAJARAN TWO STAY TO STRAY UNTUK MENINGKATKAN PEMAHAMAN UNSUR INTRINSIK CERPEN PADA SISWA SMP NEGERI 1 CANGKRINGAN
Reni Nuryyati
PDF
30-39
Acronim Indonesian Language In Adolescents
Rina Ayu Fitrianingsih, Fitri Amilia, Devi Faricha Rahman Kamila, Febriani Permata Ratna Sari
PDF
40-46
ANALISIS BIBLIOMETRIK: TEORI PERKEMBANGAN KAJIAN PENELITIAN DRAMA PADA ENAM TAHUN TERAKHIR
Salamah Salamah, Carla Maretha, M.A. Maretha
PDF
47-55
Partisipasi Orang Tua melalui Penerapan Home Literasi Enviroment sebagai Upaya Membangun Budaya Literasi Anak Pada Masa Pandemi Covid-19
Septina Sulistyaningrum
PDF
56-60